sobota 4. října 2014

Udělej si sám: Lapač snů na stěnu i krk



Kdo by je neznal.
Pro většinu z nás je to pestrobarevná ozdůbka našeho pokoje, dekorace a především módní trend. Každý chce aspoň jeden lapač vlastnit, ale podle mě se jen zlomek takových lidí zamyslí nad tím, kde je jeho kolébka, z čeho je vytvořený a k čemu vlastně slouží. A to je podle mě škoda.

To bych nepsala tento článek, kdybych i já lapače nemilovala. Vlastním jen jeden a to od mé milé kamarádky blogerky, ale vyráběla jsem již dva. A protože, jak to u mě bývá, chci znát původ a smysl všeho, přečetla jsem si i pár článků.


Abych vám to alespoň ve zkratce přilížila....

Severoameričtí Indiáni věřili v jeho schopnost pochytat dobré sny a ty zlé odehnat. Jeho umístění má vliv na jeho účinky, vždy se ale v podstatě jedná o proudění energie a její zachycení. Kamínek uprostřed výpletu lapače symbolizuje naši duši a kruh kolem něj vesmír, bariéru chránicí nás, tedy kamínek uprostřed, před špatnou enerigií. Peříčka filtrují dobré a špatné sny, ty pozitivní pouští až do výpletu k nám, do našich duší.

Jak vidíme, ono to smysl asi vážně dává a je už jen na nás, jak si to přebereme. Ať už je to jakkoli, já jsem si jeho tvoření užila. Jednak to byl dar pro mou kamarádku a jednak jsem pracovala aspoň s trochou přírodnin, aby lapač nebyl tak umělý a napudrovaný jako ty v obchodech. A podle mě má i lepší účinky. Kdo ví ale :-)

 
nechala jsem se unést jeho stínem...



Nebudu přidávat podrobný návod, však jich je internet plný. Jen se zmíním, jaké přírodniny jsem použila.
Kruh sloužicí jako bariéra před špatnými sny jsem vytvořila podle tradice z pružného vrbového proutku. Věděli jste, že vrba má léčivé látky pro naši kůži? Možná další souvislost, že :-). Na omotání jsem použila přírodní provázek a bavlnku, většina peříček je přírodních a sice z holubů a havranů. Jen ty perly mi to trochu kazí. I přesto měl tento dárek úspěch a už plní svůj úkol nad hlavou mé úžasné kamarádky!



A abych se mé kamarádce blogerce Avě odměnila, darovala jsem ji ručně vyrobený lapač na krk. Protože je jeho výroba super jednoduchá a je to originální šperk, musíte si ho vyrobit taky! Barvy bavlnek a peří si laďte podle gusta :-).

Potřebovala jsem:



Postup:
  1. Kroužek jsem omotala bavlnkou a zavázala.
  2. Bavlnkou světlejší barvy jsem kroužek vypletka (vzor ZDE) a až jsem byla uprostřed, navlékla jsem na bavlnku perličku a zavázala. Pomoct si můžete i lepidlem, pokud máte už bavlnku krátkou jako já.
  3. Nahoru jsem přidělala řetízek z odložené bužiterie.
  4. Na spodní část jsem navěsila, co mě napadlo. Je to zkrátka zase na vás.
  5. Prostředek spodní části jsem věnovala peříčku - kousek řetížku jsem přišila ke kroužku, prošila jsem i konec řetízku, abych mohla provléknout dvě perličky a k nim přišít peříčko - jednoduše jsem šila do brčka peří.

A bylo hotovo, ani ne za hodinku i s vymýšlením, jak to vůbec provedu a načančám. Dárek jsem dnes předala osobně, je úžasné mít radost z radosti! Až budu mít zase nějakou odloženou bižuterii, vyrobím si takový lapač na krk taky. Bude to úžasný podzimní a zimní doplněk.



A vy mi povězte, jak se lapače líbí vám, jestli také doma nějaký máte či jste nějaký vyráběli a nosili-li byste ho na i na krku?

1 komentář:

  1. Lapače snů se mi líbí, Martinko, ale žádný nemám. Ty tvoje jsou krásné a moc se mi líbí i fotky se stínem, ty se ti opravdu povedly.
    Oceňuji i to, že se zajímáš o původ, jsi zvídavý človíček. :)

    OdpovědětVymazat