úterý 14. října 2014

Procházky v říjnu


Aby bylo pondělí  a celý školní týden alespoň trochu podle mých představ, snažím se o víkendu uvolnit něčím, co mám tak ráda, a naplno si to užít. Jednou je to ruční tvoření, po druhé to je procházka z fotoaparátem. A ta ani minulou neděli nechyběla.


Strašně jsem si přála zachytit okraj naší vesnice v teplých podzimních barvách, které mám hned po čekankové modři nejradši. Hořčicová, bordo, cihlově červená, okrová, zlatá... Měla jsem obavy, že ani tentokrát nic neulovím, protože okolo bydliště nemám žádná zajímavá ničím výjimečná místa a ještě k tomu, když se příroda pomalu ale jistě chystá ke spánku. Ale byla jsem mile překvapena...

Prošla jsem okraj lesa, pole, louku, staveniště i zahrady. Každý květ - a že jich bylo nad má očekávání, jejž jsem potkala a vyfotila, mi dal důvod k úsměvu a má papírová taška se plnila všemožnými rostlinami, na které čeká volné místečko v mém herbáři. Paprsky podzimního slunce šimraly po tvářích, dávaly lesk a záři pavoučím sítím, kterými byla hustě spletena stébélka trávy a minuty do západu slunce rychle ubíhaly, takže jsem musela fotit opravdu rychle.

Inu podívejte se sami, jak ta nedělní procházka doopravdy vypadala.






šedivka šedá


pumpava rozpukavá


Kdo mi poradí s tímto květem?


můj oblíbený sléz lesní



hadinec obecný a pavouk, který se na mě naprosto upřeně koukal


mochna stříbrná




tahle drobná kvítka jsem v říjnu už opravdu nečekala...hvozdík kropenatý


hrachor bahenní


podzimní avšak krásná klasika - zlatobýl kanadský


zvonek rozkladitý


starček přímětník


bodlák obecný



A do sbírky přibyl další malý tvoreček.


Když jsem přišla na mokrou louku, výskyt pcháče různolistého byl jasný, ale i tak mě potěšil. Mám je ráda.



Sluníčko začalo zapadat a orobince úzkolisté byly v jeho svitu o to hezčí, huňatější






Hned po západu jsem už byla na cestě domů, protože za tmy nerada chodím po venku sama.


Stačila jsem zachytit už jen jednu z rokvetlých a to ze zahrádek lidí, avšak tak krásná a kouzelná jako ty rostlinky venku na louce či v lese není. Alespoň ne pro mě.


O příjemné zakončení procházky se mi postarala tahle velmi opatrná černá dáma. Nebo bude mít její barva a symbolika vliv na tento týden?

Dobrou noc všem!

10 komentářů:

  1. Opravdu krásný Říjnové fotografie z procházky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, divím se, že jsi ještě v říjnu narazila na tolik překrásných rostlin. Už umíš pojmenovat snad každou, no ne? :-)
    A ta fotka s motýlem se ti vážně povedla, je hezky zaostřená, mně motýl vždy uletí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně všechny ne, ale člověk se učí rychle, když ho to baví :). Ta s motýlem se mi taky moc líbí, no ještě aby se nepovedla, když tak krásně svítilo sluníčko, které režim makro podpořilo :-)

      Vymazat
  3. Marti, máš mo krásné fotky, jsou strašně uklidňující a po náročném dni potěší! :) Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě, Miško, moc těší. Ráda tě tu zase uvidím!

      Vymazat
  4. Tyhle fotografie už jsem viděla, Martinko, ale netuším, proč jsem k nim hned nenapsala komentář. Nejspíš mě něco nebo někdo vyrušil.
    Fotky jsou nádherné, podařilo se ti skvěle zachytit podzimní náladu. Taková víkendová procházka s foťákem je to nejlepší, co si může člověk přát na uvolnění.
    Nebudu komentovat jednotlivé snímky, ale jsem přímo nadšená z motýla, černé dámy a květin. U tebe se dozvím spoustu názvů. Ta žlutá "kopretina", na kterou se ptáš, mi připadá jako třapatka žlutá - rudbekia. To asi planá kytka není, ale úplně jistá si tím nejsem.
    Starček přímětník se mi ještě vyfotit nepodařilo, jinak mám ve fotoherbáři asi všechny kytky. Je fajn, že si děláš i lisovaný herbář, jsi důkladná a kytky tě očividně baví.
    Krásné jsou i západovky ... prostě skvělý článek se vším všudy. :)

    Posílám pozdrav a děkuji za tvoje milé komentáře u mě na fotoblogu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju děkuju!! Já jsem si také říkala, že taková kytka nemůže být jen tak na louce, ale hned vedle jsou rodinné domky, tak se tam možná od nich zatoulala :-). Tvůj celý fotoherbář bych jednou vážně moc chtěla vidět, musí být tak perfektní!
      Ten lisovaný mě ještě tolik nenadchnul, protože ty sušicí a lisovací podmínky nejsou vždy ideální a někdy to tudíž nejde pořádně tak, jak já chci, ale učím se a beru to tak :-). Ale zase mám pěkný pocit, že mám něco reálného hmatelného narozdíl od fotek v počítači. A jinak máš pravdu, baví a moc!
      I já posílám pozdrav, ty mě, Hani, vždycky tak skvěle pozvedneš náladu. Děkuji ti za to.

      Vymazat
    2. Kytky mám rozdělené ve složkách, Marti, a plánuju si, že bych založila blog s herbářem, jenže na to nemám zatím čas, tak jen shromažďuju květiny.
      Lisování rostlin dá práci, to je fakt, ale když něco člověka baví, tak to zvládne. :-)

      Vymazat
  5. Martí, opravdu krásné fotografie. Líbí se mi detaily i krajina - žiješ na pěkném místě...:). Tráva prosvícená sluníčkem na druhé fotce, je opravdu překrásná...:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, že se líbí :-)
      Na pěkném místě moc nežiji, zdá se mi, ale vždycky si nějaká lepší místečka najdu ;).

      Vymazat